Frokostsmoothie

Tenkte jeg skulle dele et lite frokost tips med dere i dag. Jeg har fått skikkelig dilla på smoothie for tiden, og det er en perfekt løsning når det ikke frister med frokost. Jeg skipper aldri frokost og jeg føler det legger grunnlaget for dagen. Det er viktig å få i seg energi for å få kroppen i gang!

Det som er så greit med smoothie er at det meste kan brukes. Jeg varierer innholdet mye etter hva vi har i kjøleskapet, og jeg elsker å eksprimenterer med ulike smaker. Jeg syns ingefær setter en veldig god smak, og jeg bruker det mye da det sies å være smertedempende. Hvis jeg lager smoothien til frokost eller lunsj tilsetter jeg egg og havregryn for et høyere næringsinnhold, og da får du et mer komplett måltid. Egg setter ingen smak på smoothien, så ikke vær redd for å teste det ut! 


Her kommer oppskrift på min grønne frokostsmoothie:

  • 3/4 puter med frossen spinat (smak deg litt frem)
  • 1 eple
  • 1 håndfull havregryn (gjerne mer om du ønsker)
  • 2 egg 
  • Litt revet ingefær
  • 2 skiver sitron
  • Appelsinjuice (her varierer du mengden alt etter som hvilken tykkelse du ønsker)

Hva bruker du å ha i smoothien din? 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Stine Toppe

Stine Toppe

21, Bergen

Min hverdag som sykemeldt med ME Trener når kroppen tillater det, og fokuserer på et sunt kosthold

Kategorier

Arkiv

hits