Rask og effektiv hjemmetrening

Du trenger ikke gå på et treningssenter for å få deg en god styrkeøkt. Det er mye du kan gjøre hjemme på stuegulvet, ellet ute på f.eks. en lekeplass. Her kommer et forslag til en økt som ikke krever noe utstyr. Bruk gjerne en vekt eller noe du finner hjemme om du syns noen av øvelsene blir litt lette. Gjennomfør økten som en sirkeltrening (gjør ett sett av hver øvelse uten pause i mellom øvelsene) så får du opp pulsen i samme slengen.

3 runder med 8-12 repetisjoner av hver øvelse

  • Armhevninger (Knærne i bakken for en lettere variant. Legg beina på noe høyt for en tyngre variant)
  • Knebøy (Her kan du fint bruke noe med litt vekt i, evt kjøre hoppende knebøy)
  • Dynamisk planke (Stå i vanlig plankeposisjon - "klatre" opp i en høy planke med strake armer - ned igjen på albuene)
  • Dips (legg noe med vekt på fanget for ekstra motstand)
  • Bulgarsk utfall (ene foten oppå en stol/benk)
  • Diagonalløft (Stå på alle fire og løft motsatt ben og arm)

 


 

Bruker du å trene hjemme? 

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Stine Toppe

Stine Toppe

21, Bergen

Min hverdag som sykemeldt med ME Trener når kroppen tillater det, og fokuserer på et sunt kosthold

Kategorier

Arkiv

hits